Textové pole:

Vyjížďky

Tato stránka popisuje cyklistické akce, kterých jsem se zúčastnil. Fotografie

z vyjížděk, jsou-li jaké, byly nasnímány digitálním fotoaparátem

Panasonic LS-65. Chcete-li rovnou navštívit galerie fotografií

bez čtení textu níže, najdete všechny zde

Upozornění pro slabší povahy a hnidopichy: Ne všechny komentáře u fotografií vždy odpovídají  skutečnosti !

05.11 2008 Celý týden vládlo téměř srpnové počasí, bylo tedy nutno situace využít a provětrat hliníkové koně. Víkend se ale zdál nekonečně daleko a tma se neřídí teplotou a tak v tomto podzimním čase padá na krajinu dřív, než zaměstnanci opustí své milovaná pracoviště.

Není-li tedy možno vyjet za světla denního, je potřeba vyrobit světlo umělé !  Sbastlil jsem tedy doma ze starého zdroje do modelu letadla velký NiMh akukumulátor, přimontoval na řídítka dva cyklohalogeny a vydal se na pražské Výstaviště na sraz Fenousem svolané „noční vyjížďky“.

Ač jsem byl na své osvětlení náležitě hrdý, brzy jsem poznal, s čím se svítí v 21. století.  Když Fenous rozsvítil své světlo jménem Aurora, stačilo koukat mu přes rameno a mohl jsem klidně svoje halogenový blikadlo vypnout. Dali jsme si klasický 80 km okruh přes Okoř a Kralupy, pozdní večer a tma nebyly  díky Fenousově světlometu žádným omezením.  Škoda jen, že bylo dost bahna, to ovšem spíš bude mrzet sousedy, až ráno vlezou do výtahu v našem činžáku. Zvlášť když se mi povedlo  dvakrát ustlat v kaluži po té, co mi nevypnul příliš utažený nášlapný pedál. Jinak ve všech směrech nádherná vyjížďka ! Pár fotek je tady, víc jsem nestíhal.

09.11 2008 Po sobotním deěťovém dni se vrátilo teplé a slunečné počasí, kterému se nedalo odolat. Vyjížďku svolal Bajkr a jak je jeho zvykem, naplánoval trasu těmi nejbahnitějšími cestami v okolí Prahy.  Faktem je, že se nemusel ani moc snažit, po včerejším vytrvalém dešti bylo promáčené asi téměř všechno.

Pod mostem se nás sešlo 16, ta rozumnější polovina se ale vydala do Haloun, které patří k té méně bahnité destinaci. My ostatní pod vedením stále despotického, avšak  stárnoucího a poslední dobou již lehce senilního Marcela, jsme vyrazili na bahnité stezky Karlštejnska. Do cíle cesty, restaurace U Grobiána jsme dorazili až kolem půl třetí, skvělý oběd nám ale strasti cesty  bohatě vynahradil. Zavzpomínali jsme i na nešťastný pád Pajanův během zařijové monstrvyjíždky a připili na jeho brzké uzdravení 12st. Svijany.

Cesta zpět pak již k časové tísni a brzké tmě vedla podél Berounky. I tak jsme najeli pěkných 93 km a nastoupali 770 m. Byl to fajn den. Díky všem za vyjíždku ! Moje komentované fotky jsou zde., ty od Bajkra tady a Seržův poutavý reportík s dalěí přehršlí fotek tu.

CNW:Counter

30.11 2008  Že i v hodně chladném počasí se dá udělat pěkná vyjížďka s účastí 18 lidí jsme se  přesvědčili poslední listopadovou neděli. Na sraz svolaný pod Barrandovský most na 10 hodinu ranní dorazil chumel nabalených  bajkerek a bajkerů, až jsme ucpali místní cyklostezku.

Škoda jen, že už na Zbraslavi  jsme pro poruchy a defekty ztratili dobrou třetinu z nich, v Halounech jsme se ale nakonec s odpadlíky znovu setkali. Oběd byl tentokrát snad ještě chutnější než obvykle, možná ale byl náš neuvěřitelný apetit vyvolán energetickou náročností vyjížďky, neboť ve sněhu, občasném bahně a to za teploty od 0 do 5 st. vyhládlo všem už 10 km za Prahou.

Celková porce 80 km nevypadá nijak oslnivě, přesto jsme do Prahy přijeli obstojně zničení, což lze možná svést na počasí a obtížný teren, svůj vliv ale jistě mělo i dlouhé období nicnedělání u většiny z nás.

Každopádně to byla fajn akce a doufám, že ji ještě letos aspoň jednou zopakujeme. Díky všem za účast.

Fotky jsou tady

14.12 2008  Po té, co Vilma odcestovala s půlhodinu zpožděným expresem Českých drah zpět do Kolína, bylo potřeba dát najevo Černé vdově, že jsem na ní nezanevřel.

Na svolanou vyjížďku dorazil pod barandovský most pouze Ravag3r , ostatní zřejmě pekli  vánoční cukroví a nebo je omrzela notoricky proježděná trasa do Haloun.

Vzhledem k několikadenímu dešti a sněžení, jsme si ale jinam netroufli, zároveň je ale nutno přiznat, že jistota dobrého jídla v hospodě U zrzavého paviána sehrála při výběru trasy také  nemalou roli.

Buď jak buď bahnu a sněhu jsme se nakonec stejně nevyhnuli a pár kilo mokré hlíny si přivezli domů,  i tak ale těch nedělních 75km prostě stálo za to. To je bez debat.   Pár fotek z dnešního dne je tady.

26.12 2008  Zřejmě moje poslední letošní vyjížďka byla od samotného rána pronásledována závadami. Nejdříve   bez jakéhokoliv varování upadl Ravag3rovi pedál značky Crank Brothers a tvrdošíjně odmítal pokračovat ve vyjížďce. Delikátní situaci vyřešil Teepex a obdaroval nebohého Ravag3ra dvojicí starších, ale funkčních pedálů. Bohužel to nebyla závada poslední. Hned v prvním vcelku nevinném sjezdíku, tuším že to bylo v Údolí štěkacího psa, havaroval Radius a přes minimální rychlost zlomil rám a ohnul vidlici. To už byla závada takříkajíc smrtelná a tak musel nebohé kolo odtransportovat k domovu pěšky. Sám jezdec naštěstí vyvázl nezraněn. Nakonec jsme se i my ostatní přes Točnou již vrátili k domovu. Fotky jsou zde.